top of page

A MÓDSZERTAN

A „Kis Zseni” Mentális Aritmetikai Iskola japán módszertan szerint működik, ami 2 programon alapszik. 1. TBDP- Total Brain Development Program, 2. VAK módszer- Vizuális, Auditív, Érintés

  • TBDP- ösztönzi mindkét agyfélteke aktiválását. Eredményei: memória, intelligencia, koncentráció, képzelőerő.

  • VAK- magába foglalja legfontosabb érzékeinket, tehát a látásunkat, hallásunkat és tapintásunkat. A tanulmányok bebizonyították, hogy a tanulásban a legjobb eredményeket akkor érjük el amikor a tanulási folyamat során az információkat az érzékeink segítségével szívjuk magunkba, hisz ily módon használjuk a legtöbb idegpályánkat. Agyunkból kihozzuk a maximumot, mert az információkat átvisszük az egyik agyféltekéből a másikba.

Ázsiából származó japán módszertan Magyarországon egyedülállónak tekinthető.

A módszertan 4-12 éves gyermekek számára van kifejlesztve, hisz bizonyított, hogy az agy ilyenkor fejlődik a legintenzívebben. Ilyenkor a gyermeki agy szivacsként funkcionál és mindent magába szív.

Tanmenetünk gondosan megtervezett, és 100%-ban odafigyel a gyermekek individualitására.

A tanulás kis csoportokban történik (6-12), tele szórakoztató tevékenységgel, játékkal és sok versennyel. A légkör mindig kellemes, kreatív és pozitív.

Iskolánk célja az, hogy minden gyermek életre keltse mentális képességeit, maximalizálja azokat, és ez által Önmaguk mégjobbjai legyenek. Az egészséges mentális fejlődés játékosan és szórakoztató módon történik.

A program 3 fontos dolgon alapszik:

  • abakusz 

  • mentális aritmetika

  • didaktika

A PROGRAM

1. Az abakusz használata

A gyermek először elsajátítja eme speciális számológép használatát.

Az abakusz egy ősi számológép ahol minden golyónak és oszlopnak saját értéke van. A golyók tologatásával sajátítja el a gyermek a matematikai műveletek használatát. Ebben a fázisban a tapintáson, a látáson és a halláson van a hangsúly. Az oktatás során több érzék is aktiválódik, a gyermek megtanulja maga elé képzelni az abakuszt, eközben Mozartot hallgat és a képzelete segítségével számolja ki a tanár által mondott feladatot.

Mindkét kéz minden újja folyamatosan mozog, ezzel fokozva a tapintási ingereket, és ennek köszönhetően aktiválódik mindkét agyfélteke.

Az abakusz használatának segítségével a gyermek egy intenzív agytornán vesz részt.

Ez a szint elsajátítása után áttérünk egy magasabbra.

2. Mentális aritmetika és vizualizáció

Ebben a szakaszban a gyermek mentálisan tanul meg számolni. Tehát a fizikai abakusz használata megszűnik. A gyermek maga elé képzeli az abakuszt, sőt képességeinek megfelelően akár 10 abakuszt is ahol mind a 10-en egyszerre tud számolni. Ujjai továbbra is mozgásban vannak, mintha kezében tartaná az abakuszt.

A mentális számolás szórakoztató és játékos módon történik.

Ebben a szakaszban fejlődik ki a fotografikus memória és a kreativitás is.

JS74374143.jpg
facebook cover.jpg
bottom of page